Tuesday 4 November 2014

INI PENGALAMAN SAYA DALAM SENAMAN YANG DIFOKUSKAN

Hai u alls... sorry ya dah lama tak update...so hari ini saya tak nak share apa-apa senaman..cuma nak tanya la u alls punya perkembangan.. makin berkembang??? atau ada pengurangan berat badan yang di idam-idamkan selama ini... Dekat sini erin nak kongsi sedikit perkembangan erin dalam menjalan kan berberapa senaman yang erin sharekan sebelum ini...

picture 1

picture 2

picture 3

picture 4

Erm...ini adalah senaman yang erin selalu lakukan...memang betul terasa sakit dibahagian yang difokus dalam semua senaman ini.. u alls ada buat tak?? sama tak macam mana erin rase?? 

Seronok tau kalau kite buat senaman-senaman ini, sebab apa?? OK..! saya buat senaman yang picture 1 itu memang melengguhkan..mula-mula nak buat dalam 10 set la...pikir macam senang saja ... bila buat 1set pun dah letih...huhuhu :( macam mana nak buat sampai 10 set ini?? TAPI....bila dah hari-hari kita lakukan..Alhamdulillah... bole la buat dalam 10 set dengan kiraan sehingga 20 setiap 1 set. So u alls punya, dapat tak lebih atau kurang dari erin?? hehehhe...

Bagi picture 2 pula nampak santai sangat....erin buat senaman ini sambil tengok TV tau..heheh...percaya tak?? heheh...gelak dulu...suami erin pun pelik apa yang erin nak buat ini?? erin kata " awak tengok je TV tu ye..saya ada tugas yang perlu diselesaikan" hehehh..dia pun buat tak tau je la dengan apa yang erin buat..kadang-kadang erin suruh suami ikut skali..tapi biasa la..dia kata dia tak ada tugas untuk diselesaikan...heheh.. ya la..badan dia kurus..so tak der la misi nya..heheh. Senaman ini saya buat agak mencabar juga..sebabnya kita kena buat pusingan arah jam.. dan bukak kaki itu seluas yang boleh..memang LENGUH sangat!!.. tapi nampak juga hasil nya...cuma tak banyak sangat..sebab peha saya memang kena fokus lebih..

U alls nak tau tak?? senaman dari picture 3 itu lagi mencabar..antara step-step yang ada itu, erin baru dapat buat 2 step ja..yang lain belum dapat lagi..tapi akan dicapai juga nanti..tunggu erk..dah nak masuk 2 minggu erin lakukan.. ada yang nampak la perubahan itu..tapi badan erin memang susah nak turun..so erin kena fokus lebih..

Sama macam senaman dari picture 4 itu, saya memang tak larat nak lakukan..nampak macam simple sangat cara senaman ini, tapi bila kita lakukan...Pergh.... memang mencabar..cuba la u alls buat..gerenti tau apa rasenye..erin cabar laki erin..dia boleh buat berapa lama..erin countkan untuk die..fuuuyyyooo..dia bole lakukan selama 30 saat tue..ya la kan..erin dah cakap dekat atas..die kurus boleh la..lemak tak banyak..heheheh

Ok..ini sahaja untuk hari ini, saya nak terus dan teruskan dengan senaman ini dan senaman yang lain..nanti saya bagi link untuk buat senaman yang memang membakar lemak-lemak kita... tunggu ya...bye...





No comments:

Post a Comment